červenvec
PÍSŇOVÝ RECITÁL: CUKROVÁ, WILLI / FESTIVAL KRUMLOV2020.07.2025, 20:00 |
Markéta Cukrová – mezzosoprán
Barbara Maria Willi – kladívkový klavír
Antonín Dvořák: Písně V národním tónu op. 73
„Dobrú noc“ „Žalo děvča“ „Ach, není tu není“ „Ej, mám já koňa faku“
Antonín Dvořák: čtyři písně na texty Gustava Pflegera-Moravského op. 2
„Vy vroucí písně“ „Ó, byl to krásný zlatý sen“ „Mé srdce často“ „Na horách ticho“
Robert Schumann: Dětské scény pro klavír op. 15 (výběr)
„O cizích zemích a lidech“ „Podivuhodný příběh“ „Snílci“
Hector Berlioz: Cyklus Letní noci (Les nuits d’été) opus 7
"Vilanelle" "Přelud růže" "Na lagunách: Lamento" "Nepřítomnost" "Na hřbitově: Měsíční svit" "Neznámý ostrov: Barcarolle"
--- bez přestávky ---
Všestrannost a cit pro styl. Důvody, proč je mezzosopranistka Markéta Cukrová vyhledávanou interpretkou hudby od středověku po současnost. Spolupracuje s renomovanými soubory staré hudby (Mala Punica, Collegium Marianum, Collegium Vocale Gent, Collegium 1704, Orkiestra Historyczna) i moderními orchestry v čele s Českou Filharmonií. Uznání si vysloužila interpretacemi písňového repertoáru za doprovodu kladívkového i moderního klavíru, je nositelkou mnoha operních nominací. Kromě koncertů se Markéta Cukrová věnuje i pedagogické činnosti a pravidelně hostuje v Národním divadle v Praze, Brně a Ostravě. V minulé sezóně vystoupila v berlínské Staatsoper pod taktovkou Simona Rattlea.
Inovativní cembalistka a sólistka na kladívkový klavír, varhanice, pedagožka, dramaturgyně, hudební vizionářka a v neposlední řadě moderátorka. Jako letos znovuzvolená děkanka Hudební fakulty JAMU Barbara Maria Willi posunuje obzory hudební oboru a díky její soustavné práci získává Katedra varhanní a historické interpretace, kterou založila, mezinárodní renomé. Od roku 2014 je guest professor na University of the Artsv nizozemském Haagu. Jako česká občanka s polskými a německými kořeny přináší do českého prostředí pestrost a kvalitu Evropského kulturního prostoru. V průběhu mezinárodní kariéry získala řadu ocenění, například cenu německé hudební kritiky, prestižní cenu „Choc du monde de musique“ a francouzskou „Nobelovou cenu“ v hudbě, vyznamenání „Diapason d´Or“. Neúnavně otevírá repertoárové zdroje, ale také kontakty s inspirujícími hudebními osobnostmi, například s dirigentem Tomášem Netopilem, pěvkyněmi Martinou Jankovou či Markétou Cukrovou nebo houslistou Josefem Špačkem. Barbara přináší nové úhly pohledů do hudebního vnímání (je např. autorkou generálbasové detektivky Generálbas aneb kdo zavraždil kontrapunkt?) a často překvapí osobitými interpretacemi. Vášnivě se věnuje výzkumu písňové tvorby českých autorů 18. a 19. století.
|